

Από πολύ νωρίς στη σχέση μας με τα παιδιά τίθεται το θέμα της οριοθέτησης τους, χωρίς να γίνεται εκτενής λόγος για την σχέση και επικοινωνία μας μαζί τους, που αποτελούν βασικές προυποθέσεις αυτής. Η ανάγκη οριοθέτησης είναι μια δυναμική διαδικασία που χρήζει επαναδιαπραγμάτευσης σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού και της οικογένειας.
Το ωράριο της διασκέδασης, η επιλογή του ντυσίματος, η χρήση του υπολογιστή και η καθημερινή μελέτη, η επιλογή φίλων και η ανάληψη ευθυνών, καθώς και η γενικότερη συμπεριφορά στο σπίτι και στο σχολείο είναι μερικά από τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς.
Κάποιοι γονείς δυσκολεύονται να θέσουν όρια ενώ άλλοι δυσκολεύονται να τα διατηρήσουν. Η άρνηση των παιδιών και των εφήβων να ακολουθήσουν τους κανόνες φέρνει συχνά όλη την οικογένεια σε σύγκρουση, με αποτέλεσμα κάποιοι έφηβοι να έχουν έντονα ξεσπάσματα θυμού και τους γονείς να βρίσκονται σε απόγνωση.
Πιο συγκεκριμένα θα γίνει αναφορά:
- Στον διαχωρισμό ανάμεσα στις έννοιες «πειθαρχία» & «οριοθέτηση»
- Στην σημασία της επικοινωνίας στην διαμόρφωση ορίων
- Στις τεχνικές της αποτελεσματικής οριοθέτησης.
- Στην αντιμετώπιση ¨δύσκολων συμπεριφορών¨ στην εφηβεία
- Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την αποκλίνουσα συμπεριφορά του εφήβου;
- Πώς μας βοηθάει η συστημική σκέψη στην προσέγγιση των παραπάνω ερωτημάτων;
Εισηγητές:
Παπαχαράλαμπος Άρης M.Sc., Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής
Πέππα Ελένη Β.Sc., M.Sc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια



